CUPCAKES IN THE RAIN

Jeg elsker Cupcakes. Efter min mening en skøn opgradering af de lidt kedelige Muffins.
Og så elsker jeg at eksperimentere med at forskønne og forklæde dem på forskellig vis.



Her kommer opskriften som efter min mening er en fuldtræffer.




Skønne chokolade-cupcakes


2 æg
125 g sukker
175 g hvedemel
1,5 tsk bagepulver
125 g smør
Ca. 75 g god mørk chokolade (grofthakket)
2 spsk kakao
2 tsk vaniliesukker


Frosting:
Ca. 1 dl smør i mindre stykker
Ca. 3 dl flormelis
Lidt flødeost naturel
Lidt kakaopulver


1. Smør, sukker og kakao røres skummende med vaniliesukker. Heri piskes æggene et ad gangen og til sidst kommes mel, bagepulver og hakket chokolade i. Fyld formene halvt op. Bages ved 200 grader på nederste rille i ca. 20 min.




2. Pisk flødeost med smør og flormelis med en elpisker. Kom frostingen i en bollesprøjte med stjernetylle, og dekorer kagerne. Når kagerne er dekoreret, skal de opbevares på køl.

Kommentarer

  1. Hvor ser det godt ud hvorfor er du ikke med i kage ordning næste gang jeg laver liste så er du tvang med :)

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag