MINI CUPCAKES

I dag har jeg lavet mini cupcakes med min datter. Synes at de er så meget mere spisevenlige i denne mini-version. Til gengæld er jeg så slet ikke klar over, hvor mange jeg indtil videre har spist, og det kan nemt blive et problem i forhold til vægten :-)


Rigtig god lørdag!














Opskriften kommer her:


Mini-cupcakes med banan


3 æg
225 g sukker
225 g hvedemel
2 1/2 tsk. bagepulver
75 g smør
3 modne bananer
100 g god mørk chokolade


Frosting:
50 g flødeost naturel
70 g smør
1/2 dl flormelis


1. Pisk æg og sukker hvidt og skummende. Bland hvedemel med bagepulver, og rør det i æggemassen sammen med smeltet afkølet smør.
2. Mos bananerne med en gaffel, og vend dem i dejen sammen med hakket chokolade.
3. Fordel dejen i muffinforme. Tænd ovnen på 175 grader og bag i ca. 15-20 min.  Afkøl kagerne.
4. Pisk flødeost med smør og flormelis med en elpisker. Kom frostingen i en bollesprøjte med stjernetylle, og dekorer kagerne. Når kagerne er dekoreret, skal de opbevares på køl.

Kommentarer

Populære opslag