STORMENDE SØNDAG

Stormen raser uden for vinduerne her i huset som i resten af Danmark. Der er kun en ting at gøre; at hygge sig med stearinlys, varme, noget lækkert at spise og hinanden.

Min søndag har stået på fortsat istandgørelse af min søns værelse, maling af en gammel træølkasse (er nu næsten turkis) og et IKEA besøg for at købe nyt inventar til "det nye værelse".

Udenfor IKEA så jeg det Cedertræ jeg har ønsket mig i flere år. Der var ingen pris på og heller ingen betjening at spørge. For en gangs skyld opgav jeg hurtigt for stormen passiviserede mig - den var simpelthen for stærk. Var glad for at jeg ikke havde taget min yngste og meget tynde søn med, for tror da nok han kunne være fløjet bort med stormens vindstød.

Nå, men under trappen ved indgangen til IKEA stod de smukkeste forskellige blomster mv. Aldrig har jeg set flere smukke og lækre ting til jul og dekorationer. Det hele stod helt alene og fortabt lige til at tage med - for en svag sjæl.

Mit bud er at der skulle have været salg ved det sædvanlige telt uden for indgangen, men at det simpelthen stormede for meget til at de ville stille det op. Øv for dem og for os kunder. Det var så flot det der stod der.

Jeg nåede ikke at lave en dørkrans i dag som jeg ellers også havde planlagt, men pyt den var sikkert fløjet væk alligevel, så den laver jeg i løbet af ugen.

Min træølkasse fik heller ikke anden eller treide lag maling i dag, men også det når jeg vel i løbet af ugen.

Jeg har haft en god søndag alligevel - det håber jeg også du har.

P.S Billedet nedenunder er af min anden adventskrans. Man behøver vel ikke at have fire ens lys, vel?



Kommentarer

Populære opslag