LAKRIDSIS

Jeg er tosset med lakrids. Derom ingen tvivl. Jeg afprøver diverse opskrifter med lakrids, men kun de der umiddelbart falder i min sag.
Lakridsis er ingen undtagelse. Og den er god. Det lover jeg. Men her i huset faldt den ikke i alles smag. 4 ud af 5 syntes den var et hit.
Hvis man kommer det lakrids i som opskriften lyder på, så synes jeg den bli'r for stærk. Server den gerne med jordbær og evt. marengsbund - det smager skøøønt sammen.
Her kommer opskriften: 
4 past. æggeblommer
125 rørsukker
1/2 l fløde
3 tsk Raw Liquorice Powder
1 tsk revet økologisk citronskal
Evt. 2 spsk. Salty Liquorice Syrup eller Sweet Liquorice Syrup.
Pisk æggeblomerne og rørsukker til en luftig masse. Vend herefter lakridspulver og revet citronskal i. Fløden piskes stiv og vendes også i æggeblommerne. Hæld isen op i en egnet frysebøtte el. ismaskine. Kommes isen i fryseren skal der røres 3-4 gange i den første time. Ved den sidste omrøring tilsættes lakridssirup for en fin stribet effekt og en endnu bedre smagsoplevelse. Frysningen tager ca. 4 timer afhængigt af fryseren.


Kommentarer

Populære opslag